در ایران چیزی به اسم سوسیس و کالباس وجود نداشت، تا این که در سال ۱۳۰۷ یک تبعه روس تولید محدود آن را در بندر انزلی آغاز کرد. پس از آن در سال ۱۳۳۷ نخستین کارخانه مجهز تولید فرآورده‌های گوشتی در تهران تاسیس شد.

یک متخصص مکانیک صنعتی به نام «Herr Wesh» که از آلمان برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید کارخانه به ایران آمده بود، توانست نظر مدیران کارخانه را جلب کند. از آنجایی که او دارای شخصیتی جدی بود و به صنعت تولید سوسیس و کالباس نیز علاقه بسیار داشت، مدیران کارخانه به «Herr Wesh» پیشنهاد کردند تا بعد از فراگیری فوت و فن و رازهای تولید انبوه سوسیس و کالباس در آلمان، در آینده دوباره به ایران بازگردد و در همان کارخانه به کار مشغول شود.

او از این پیشنهاد استقبال کرد و پس از بازگشتن به کشورش در چند کارخانه به کار مشغول شد و تجربه‌اندوزی کرد و برای بار دوم وقتی به ایران آمد، به عنوان استاد کار فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از محصولاتی که «Herr Wesh» در کارخانه ایرانی تولید کرد، سوسیسی بسیار خوش‌طعم از خانواده فرانکفورتر با %۶۵ تا %۷۰ گوشت بود که فرمول آن را خودش ابداع کرده بود. وقتی قرار شد در کارخانه برای آن محصول جدید یک نام انتخاب کنند، همه به «سوسیس آلمانی» رای دادند و همین اسم تصویب شد. یعنی اگر «Herr Wesh» مکزیکی یا ایسلندی بود، باز هم آن سوسیس را به نام همان کشور صدا می‌زدند و آلمان نقش مستقیمی در این نامگذاری نداشت. با آلمانی نامیده شدن یک سوسیس، پای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جلسات انتخاب نام برای محصولات جدید صنعت فرآورده‌های گوشتی ایران باز شد و بنابراین اکنون سوسیس‌های بلغاری و بلژیکی و کالباس دانمارکی تنها یک اسم هستند و هیچ ربطی به آن کشورها ندارند.

سوسیس آلمانی در گذشته محصولی پرطرفدار بود و لوکس محسوب می‌شد تا این که پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ با عراق وضعیت تغییر کرد. در آن زمان ستاد بسیج اقتصادی کشور با هدف کنترل بازار تولید و مصرف، گروه‌بندی و قیمت‌گذاری جدید کالاها را آغاز کرد و در همین هنگام تصویب شد که چون سوسیس آلمانی از %۶۵ گوشت تولید می‌شود و گران است، در نتیجه همه اقشار جامعه قادر به تهیه آن نیستند و این محصول باید از آن پس در رده محصولات گوشتی %۴۰ قرار گیرد تا ارزان‌تر شود.

بدین ترتیب، سوسیس آلمانی جدید با %۴۰ گوشت تولید شد. پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، کارخانه‌ها تمایل داشتند تا دوباره فرمول اصلی این محصول را با %۷۰ گوشت تولید کنند، اما چون خریداران به قیمت آن عادت کرده بودند و در سبد همه خانواده‌ها قرار داشت، دیگر امکان تغییر فرمولاسیون نبود. همین اتفاقات باعث شد تا امروز سوسیس آلمانی دیگر کیفیت عالی گذشته‌های دور را نداشته باشد، اما هنوز طعم از بقیه سوسیس‌ها متفاوت است.

در ایران چیزی به اسم سوسیس و کالباس وجود نداشت، تا این که در سال ۱۳۰۷ یک تبعه روس تولید محدود آن را در بندر انزلی آغاز کرد. پس از آن در سال ۱۳۳۷ نخستین کارخانه مجهز تولید فرآورده‌های گوشتی در تهران تاسیس شد.

یک متخصص مکانیک صنعتی به نام «Herr Wesh» که از آلمان برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید کارخانه به ایران آمده بود، توانست نظر مدیران کارخانه را جلب کند. از آنجایی که او دارای شخصیتی جدی بود و به صنعت تولید سوسیس و کالباس نیز علاقه بسیار داشت، مدیران کارخانه به «Herr Wesh» پیشنهاد کردند تا بعد از فراگیری فوت و فن و رازهای تولید انبوه سوسیس و کالباس در آلمان، در آینده دوباره به ایران بازگردد و در همان کارخانه به کار مشغول شود.

او از این پیشنهاد استقبال کرد و پس از بازگشتن به کشورش در چند کارخانه به کار مشغول شد و تجربه‌اندوزی کرد و برای بار دوم وقتی به ایران آمد، به عنوان استاد کار فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از محصولاتی که «Herr Wesh» در کارخانه ایرانی تولید کرد، سوسیسی بسیار خوش‌طعم از خانواده فرانکفورتر با %۶۵ تا %۷۰ گوشت بود که فرمول آن را خودش ابداع کرده بود. وقتی قرار شد در کارخانه برای آن محصول جدید یک نام انتخاب کنند، همه به «سوسیس آلمانی» رای دادند و همین اسم تصویب شد. یعنی اگر «Herr Wesh» مکزیکی یا ایسلندی بود، باز هم آن سوسیس را به نام همان کشور صدا می‌زدند و آلمان نقش مستقیمی در این نامگذاری نداشت. با آلمانی نامیده شدن یک سوسیس، پای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جلسات انتخاب نام برای محصولات جدید صنعت فرآورده‌های گوشتی ایران باز شد و بنابراین اکنون سوسیس‌های بلغاری و بلژیکی و کالباس دانمارکی تنها یک اسم هستند و هیچ ربطی به آن کشورها ندارند.

سوسیس آلمانی در گذشته محصولی پرطرفدار بود و لوکس محسوب می‌شد تا این که پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ با عراق وضعیت تغییر کرد. در آن زمان ستاد بسیج اقتصادی کشور با هدف کنترل بازار تولید و مصرف، گروه‌بندی و قیمت‌گذاری جدید کالاها را آغاز کرد و در همین هنگام تصویب شد که چون سوسیس آلمانی از %۶۵ گوشت تولید می‌شود و گران است، در نتیجه همه اقشار جامعه قادر به تهیه آن نیستند و این محصول باید از آن پس در رده محصولات گوشتی %۴۰ قرار گیرد تا ارزان‌تر شود.

بدین ترتیب، سوسیس آلمانی جدید با %۴۰ گوشت تولید شد. پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، کارخانه‌ها تمایل داشتند تا دوباره فرمول اصلی این محصول را با %۷۰ گوشت تولید کنند، اما چون خریداران به قیمت آن عادت کرده بودند و در سبد همه خانواده‌ها قرار داشت، دیگر امکان تغییر فرمولاسیون نبود. همین اتفاقات باعث شد تا امروز سوسیس آلمانی دیگر کیفیت عالی گذشته‌های دور را نداشته باشد، اما هنوز طعم از بقیه سوسیس‌ها متفاوت است.

محصولات غذایی 202

طراحی و برنامه نویسی وب سایت : دانش رایان رسانه dr2

دفتر مرکزی :

تهران٬ بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان 22بهمن، خیابان نیک زارع، خیابان خانبابایی شرقی، پلاک 2
تلفن: 09-44892106 021
فکس : 44892116 021

ایمیل : info@202.ir

تنظیمات قالب

رنگ

برای مشاهده ی حالت های رنگی قالب کلبه برروی رنگ مورد نظر کلیک نمایید.
Green Blue Brown Yellow

بدنه قالب

رنگ پس زمینه
کد رنگ
سبک طرح بندی برای تصاویر پس زمینه: جعبه
سبک های طرح بندی
انتخاب منو
فونت گوگل
سایز فونت بدنه
نوع فونت بدنه