«مصرف سوسيس و كالباس در حد متعادل و در صورت تهيه از كارخانه‌هاي معتبر، آسيبي به سلامت مصرف كنندگان نمي‌رساند.»
خلاصه ای از مصاحبه ای با آقای دکتر کیمیاگر (متخصص بهداشت غذا) راجع به سوسیس و کالباس:
برای مصرف نیتراتها، سورباتها و بنزواتها استاندارد هایی وجود داره که برای بدست آوردن آنها مطالعات فراوانی توسط محققان اداره استاندارد انجام شده. یعنی حدی انتخاب شده که نه برای انسان ضرر داشته باشه و نه به خاطر کم بودن آنها باعث خرابی محصول بشه.
حالا کمی منصف باشیم: اگر یک کارخانه از دامهای سالم برای تولید محصولاتش استفاده کنه آیا باز هم در قسمت اول مشکلی باقی می مونه؟ و اگر بنزواتها و سورباتها به میزان گفته شده در استاندارد استفاده شده باشه آیا باز هم باعث ایجاد بیماری و مسمومیت غذایی می شه؟
خوب مسلمه که نه.
پس آیا ما حق داریم حکم کلی صادر کنیم که سوسیس و کالباس نخورید چون باعث مسمومیت میشوند؟ یا مثل یک مسؤول نا آگاه کشور بگیم مصرف بیش از یک بار در هفته سوسیس و کالباس باعث ایجاد سرطان میشود؟!!!!!
اما حق داریم که بگیم: مصرف سوسیس و کالباس هایی که خارج از محدوده استاندارد هستند و در کارخانه های ناسالم و غیر بهداشتی تولید می شوند در طولانی مدت باعث بروز بیماری می شوند.
در حال حاضر در کشور ما محصولات با کیفیت بالا و تنوع بسیار خوبی تولید می شوند که باعث گردش چرخ صنعت کشور می شوند اما بعضی ها با اظهار نظرهای نادرست باعث بد بینی مردم به این محصولات و کاهش مصرف آنها می شند یا اگر هم کسی مصرف کنه عذاب وجدان داره که دارم خودم رو بیمار می کنم.
البته این رو هم در نظر داشته باشیم که محصول خارج از استاندارد به صورت بسیار گسترده ای تولید می شه که برای اجتناب از مصرف آنها باید به مصرف کننده اطلاعات کافی داد.
پس بهتره که اگر می خواهیم این فرآورده ها رو مصرف کنیم از محصولات کارخانجات معتبر باشه تا هم سالم بمانیم هم از صنعت غذا حمایت کرده باشیم و هم از این فرآورده واقعا خوشمزه با خیال راحت و آسوده استفاده کنیم.
و در آخر اینکه همیشه به مشخصات روی بسته بندی محصول دقت کنیم. در اولین فرصت میزان مجاز مصرف نگه دارنده ها بر طبق استاندارد رو اینجا اضافه می کنم. ضمن اینکه هرچه درصد گوشت فراورده بیشتر باشه خوب واضحه که محصول مطمین تره و در کل پس از چند بار دقت و مقایسه خودمون به راحتی محصولات خوب رو از بد تشخیص میدیم.

با وجود آنكه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی كنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری كنید.
سوسیس جزء گروه گوشت‌ها محسوب می‌ شود و به دلیل مواد تشكیل‌دهنده آن، امكان نگهداری بیش از 2 تا 3 هفته وجود ندارد، زیرا مصرف مواد غذایی كهنه در علم تغذیه توصیه نمی‌ شود. به علاوه، در هنگام خرید آن به تاریخ تولید و بی‌نقص بودن بسته‌بندی آن توجه داشته باشید. به هیچ عنوان محصولاتی را كه بسته‌بندی‌شان آسیب ‌دیده هستند، خریداری ننمایید.
با وجود آنكه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی كنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری كنید.
توصیه می‌ شود، این فرآورده‌ها را از كارخانه‌های معتبر كه دارای مهر استاندارد هستند خریداری كنید ، زیرا نظارتی كه بر این كارخانه‌ها وجود دارد، ایمنی بیشتر محصولات را فراهم می ‌آورد. بسیاری از افراد تصور می ‌كنند، هرچه سوسیسی صورتی‌تر باشد سالم‌تر است اما بسیاری از متخصصین رنگ آن را ملاك معتبری برای سالم بودن نمی ‌دانند. داشتن بسته‌بندی مناسب و نداشتن بوی زننده و رنگ غیرطبیعی بهترین سوسیس است.

 

فقط هفته‌ای یک ‌بار

به دلیل احتمال وجود انواع باكتری‌ها نظیر سالمونلا در این ماده غذایی به ویژه در فصل تابستان كه مسمومیت غذایی شیوع زیادی دارد، متخصصین عقیده دارند كه پخت سوسیس در 6 دقیقه سرخ كردن ، كامل نمی ‌شود و بلكه باید به مدت 12 دقیقه آن را بر روی حرارت قرار داد. به همین دلیل شما می‌ توانید اول آن را آب‌پز كنید و سپس سرخ نمایید.
با این وجود، دكتر كیمیاگر می ‌گوید: مصرف سوسیس به‌ عنوان یك برنامه غذایی مداوم به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود، اما می ‌توان هفته‌ای یك بار از آن به عنوان یك شام حاضری استفاده نمود.

مصرف انواع سبزیجات خام كه سرشار از تركیبات آنتی‌اكسیدانی هستند در كنار سوسیس نیز تا حدودی از خطرات مصرف این سوسیس‌های سرخ شده می‌ كاهد.

«مصرف سوسيس و كالباس در حد متعادل و در صورت تهيه از كارخانه‌هاي معتبر، آسيبي به سلامت مصرف كنندگان نمي‌رساند.»
خلاصه ای از مصاحبه ای با آقای دکتر کیمیاگر (متخصص بهداشت غذا) راجع به سوسیس و کالباس:
برای مصرف نیتراتها، سورباتها و بنزواتها استاندارد هایی وجود داره که برای بدست آوردن آنها مطالعات فراوانی توسط محققان اداره استاندارد انجام شده. یعنی حدی انتخاب شده که نه برای انسان ضرر داشته باشه و نه به خاطر کم بودن آنها باعث خرابی محصول بشه.
حالا کمی منصف باشیم: اگر یک کارخانه از دامهای سالم برای تولید محصولاتش استفاده کنه آیا باز هم در قسمت اول مشکلی باقی می مونه؟ و اگر بنزواتها و سورباتها به میزان گفته شده در استاندارد استفاده شده باشه آیا باز هم باعث ایجاد بیماری و مسمومیت غذایی می شه؟
خوب مسلمه که نه.
پس آیا ما حق داریم حکم کلی صادر کنیم که سوسیس و کالباس نخورید چون باعث مسمومیت میشوند؟ یا مثل یک مسؤول نا آگاه کشور بگیم مصرف بیش از یک بار در هفته سوسیس و کالباس باعث ایجاد سرطان میشود؟!!!!!
اما حق داریم که بگیم: مصرف سوسیس و کالباس هایی که خارج از محدوده استاندارد هستند و در کارخانه های ناسالم و غیر بهداشتی تولید می شوند در طولانی مدت باعث بروز بیماری می شوند.
در حال حاضر در کشور ما محصولات با کیفیت بالا و تنوع بسیار خوبی تولید می شوند که باعث گردش چرخ صنعت کشور می شوند اما بعضی ها با اظهار نظرهای نادرست باعث بد بینی مردم به این محصولات و کاهش مصرف آنها می شند یا اگر هم کسی مصرف کنه عذاب وجدان داره که دارم خودم رو بیمار می کنم.
البته این رو هم در نظر داشته باشیم که محصول خارج از استاندارد به صورت بسیار گسترده ای تولید می شه که برای اجتناب از مصرف آنها باید به مصرف کننده اطلاعات کافی داد.
پس بهتره که اگر می خواهیم این فرآورده ها رو مصرف کنیم از محصولات کارخانجات معتبر باشه تا هم سالم بمانیم هم از صنعت غذا حمایت کرده باشیم و هم از این فرآورده واقعا خوشمزه با خیال راحت و آسوده استفاده کنیم.
و در آخر اینکه همیشه به مشخصات روی بسته بندی محصول دقت کنیم. در اولین فرصت میزان مجاز مصرف نگه دارنده ها بر طبق استاندارد رو اینجا اضافه می کنم. ضمن اینکه هرچه درصد گوشت فراورده بیشتر باشه خوب واضحه که محصول مطمین تره و در کل پس از چند بار دقت و مقایسه خودمون به راحتی محصولات خوب رو از بد تشخیص میدیم.

با وجود آنكه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی كنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری كنید.
سوسیس جزء گروه گوشت‌ها محسوب می‌ شود و به دلیل مواد تشكیل‌دهنده آن، امكان نگهداری بیش از 2 تا 3 هفته وجود ندارد، زیرا مصرف مواد غذایی كهنه در علم تغذیه توصیه نمی‌ شود. به علاوه، در هنگام خرید آن به تاریخ تولید و بی‌نقص بودن بسته‌بندی آن توجه داشته باشید. به هیچ عنوان محصولاتی را كه بسته‌بندی‌شان آسیب ‌دیده هستند، خریداری ننمایید.
با وجود آنكه فرآیندهای انجام شده زمان ماندگاری سوسیس را بالا می ‌برد، اما سعی كنید آن را فقط برای مصرف هر وعده خود خریداری نمایید و از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری كنید.
توصیه می‌ شود، این فرآورده‌ها را از كارخانه‌های معتبر كه دارای مهر استاندارد هستند خریداری كنید ، زیرا نظارتی كه بر این كارخانه‌ها وجود دارد، ایمنی بیشتر محصولات را فراهم می ‌آورد. بسیاری از افراد تصور می ‌كنند، هرچه سوسیسی صورتی‌تر باشد سالم‌تر است اما بسیاری از متخصصین رنگ آن را ملاك معتبری برای سالم بودن نمی ‌دانند. داشتن بسته‌بندی مناسب و نداشتن بوی زننده و رنگ غیرطبیعی بهترین سوسیس است.

 

فقط هفته‌ای یک ‌بار

به دلیل احتمال وجود انواع باكتری‌ها نظیر سالمونلا در این ماده غذایی به ویژه در فصل تابستان كه مسمومیت غذایی شیوع زیادی دارد، متخصصین عقیده دارند كه پخت سوسیس در 6 دقیقه سرخ كردن ، كامل نمی ‌شود و بلكه باید به مدت 12 دقیقه آن را بر روی حرارت قرار داد. به همین دلیل شما می‌ توانید اول آن را آب‌پز كنید و سپس سرخ نمایید.
با این وجود، دكتر كیمیاگر می ‌گوید: مصرف سوسیس به‌ عنوان یك برنامه غذایی مداوم به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود، اما می ‌توان هفته‌ای یك بار از آن به عنوان یك شام حاضری استفاده نمود.

مصرف انواع سبزیجات خام كه سرشار از تركیبات آنتی‌اكسیدانی هستند در كنار سوسیس نیز تا حدودی از خطرات مصرف این سوسیس‌های سرخ شده می‌ كاهد.

محصولات غذایی 202

طراحی و برنامه نویسی وب سایت : دانش رایان رسانه dr2

دفتر مرکزی :

تهران٬ بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان 22بهمن، خیابان نیک زارع، خیابان خانبابایی شرقی، پلاک 2
تلفن: 09-44892106 021
فکس : 44892116 021

ایمیل : info@202.ir

تنظیمات قالب

رنگ

برای مشاهده ی حالت های رنگی قالب کلبه برروی رنگ مورد نظر کلیک نمایید.
Green Blue Brown Yellow

بدنه قالب

رنگ پس زمینه
کد رنگ
سبک طرح بندی برای تصاویر پس زمینه: جعبه
سبک های طرح بندی
انتخاب منو
فونت گوگل
سایز فونت بدنه
نوع فونت بدنه