فست فود ها غذاهای آماده ای هستند که معمولا بدون قاشق و چنگال و عمدتا به شکل ساندویچی سرو می شوند و همانطور که از نام آن پیداست غذاییست که با صرف کمترین زمان تهیه می شود مانند انواع ساندویچ سوسیس و کالباس، مرغ سوخاری، همبرگر، ناگت و از این قبیل که بی تردید شما با آنها آشنایید.

 با توجه به زندگی شهری امروز، خانواده ها ساعات زیادی از روز را بیرون از منازل و درگیر مشاغل مختلف می باشند لذا ترجیح می دهند در ساعات باقیمانده در کنار خانواده بوده و زمان زیادی را جهت آماده کردن غذا صرف نکنند و زیاد شدن مصرف فست فود ها نیز شاهد بر این مدعاست. ما باید این باور غلط را از ذهن پاک کنیم که تنها غذاهای سنتی که تهیه آنها نیاز به زمان زیادی دارد، غذاهای سالم محسوب می شوند و با آموزش در زمینه درست کردن غذاهای آماده سریع در منازل در کمترین زمان و به صورت سالم مانند انواع استیک و انواع سوپ و ... می توانیم به این امر کمک کنیم.

این بار می خواهیم به گونه ای دیگر به نیاز بشر به تنوع پاسخ دهیم. به جای منع مصرف، شیوه درست مصرف کردن فست فود ها را بیاموزیم و ضمن آگاهی کامل از مواد مصرفی خود تصمیم بگیریم چه غذایی در چه زمانی صرف شود. ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا مهمترین دلایل مضر اعلام شدن فست فود ها را بیان کرده و در ادامه راه حلی به منظور ممانعت از افتان در دام آنها در اختیار شما قرار دهیم:

 کمبود مواد مغذی در فست فود ها

ما با آگاهی از میزان دریافت صحیح پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین، املاح و به عبارت کلی میزان کالری دریافتی روزانه می توانیم به صورت فردی وعده های غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در عین مصرف فست فود ها از تغذیه درست نیز بهره مند شویم.

 وجود نگهدارنده، افزودنی و رنگ ها ی خوراکی

 یکی از دلایل مضر اعلام شدن فست فودها این است که ما از سلامت مواد اولیه مصرفی مطمئن نیستیم. به منظور رفع این مشکل بهتر است هنگام تهیه آنها در منازل از مواد اولیه با کیفیت بالا ودارای حداقل مواد نگهدارنده استفاده کنیم و همچنین تهیه برخی از غذاهای مشابه در منازل بدون هیچ گونه افزودنی مانند تهیه پیتزا گوشت و مرغ و قارچ.

افزایش وزن و چاقی

با توجه به اینکه در زندگی حال حاضر اکثر مشاغل دارای حداقل فعالیت بدنی بوده وبیشتر زمان خود را پشت میز ها در حال مطالعه یا کار با کامپیوتر می باشند لذا قسمت اعظم کالری دریافتی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود و باعث عارضه چاقی می شود که با قرار دادن زمانی از روز برای ورزش از جمله پیمودن مسافتی از منزل تا محیط کار را به صورت پیاده روی سریع و رفتن به پارک به  صورت خانوادگی و انجام ورزش دسته جمعی در ساعات مشخص قبل از خواب، می توانید در ضمن بودن در کنار خانواده و انجام تفریح به تندرستی خود نیز کمک کنید.

استفاده چند باره از روغن سرخ کردنی و افزایش احتمال سرطان زا شدن آنها

شما می توانیید به آسانی با تهیه آنها در منزل از سالم بودن روغن مصرفی اطمینان حاصل کنید.

 تمایل به استفاده از انواع سس ها و نوشابه در هنگام صرف غذا

سس ها به خودی خود مضر نیستند و از جمله علت هایی که مصرف آنها توصیه نمی شود وجود نگهدارنده و نمک در برخی از سس های کچاب و همچنین میزان چربی بالای سس های سفید می باشد که برای پرهیز از آنها می توانید به آسانی با صرف حداقل مواد آنها را در منازل تهیه کنید و به صورت تازه مصرف نمایید، همچنین می دانیم که برخی نوشدنی ها مانند دلستر و یا دوغ اثرات سوء کمتری دارند و با تغییر ذائقه و یا کم کردن میزان نوشابه مصرفی می توانیم از این ضرر نیز در امان باشیم.

 با تمرین تغذیه سالم، کمیت و کیفیت زندگی خود را افزایش دهیم.

 

فست فود ها غذاهای آماده ای هستند که معمولا بدون قاشق و چنگال و عمدتا به شکل ساندویچی سرو می شوند و همانطور که از نام آن پیداست غذاییست که با صرف کمترین زمان تهیه می شود مانند انواع ساندویچ سوسیس و کالباس، مرغ سوخاری، همبرگر، ناگت و از این قبیل که بی تردید شما با آنها آشنایید.

 با توجه به زندگی شهری امروز، خانواده ها ساعات زیادی از روز را بیرون از منازل و درگیر مشاغل مختلف می باشند لذا ترجیح می دهند در ساعات باقیمانده در کنار خانواده بوده و زمان زیادی را جهت آماده کردن غذا صرف نکنند و زیاد شدن مصرف فست فود ها نیز شاهد بر این مدعاست. ما باید این باور غلط را از ذهن پاک کنیم که تنها غذاهای سنتی که تهیه آنها نیاز به زمان زیادی دارد، غذاهای سالم محسوب می شوند و با آموزش در زمینه درست کردن غذاهای آماده سریع در منازل در کمترین زمان و به صورت سالم مانند انواع استیک و انواع سوپ و ... می توانیم به این امر کمک کنیم.

این بار می خواهیم به گونه ای دیگر به نیاز بشر به تنوع پاسخ دهیم. به جای منع مصرف، شیوه درست مصرف کردن فست فود ها را بیاموزیم و ضمن آگاهی کامل از مواد مصرفی خود تصمیم بگیریم چه غذایی در چه زمانی صرف شود. ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا مهمترین دلایل مضر اعلام شدن فست فود ها را بیان کرده و در ادامه راه حلی به منظور ممانعت از افتان در دام آنها در اختیار شما قرار دهیم:

 کمبود مواد مغذی در فست فود ها

ما با آگاهی از میزان دریافت صحیح پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین، املاح و به عبارت کلی میزان کالری دریافتی روزانه می توانیم به صورت فردی وعده های غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در عین مصرف فست فود ها از تغذیه درست نیز بهره مند شویم.

 وجود نگهدارنده، افزودنی و رنگ ها ی خوراکی

 یکی از دلایل مضر اعلام شدن فست فودها این است که ما از سلامت مواد اولیه مصرفی مطمئن نیستیم. به منظور رفع این مشکل بهتر است هنگام تهیه آنها در منازل از مواد اولیه با کیفیت بالا ودارای حداقل مواد نگهدارنده استفاده کنیم و همچنین تهیه برخی از غذاهای مشابه در منازل بدون هیچ گونه افزودنی مانند تهیه پیتزا گوشت و مرغ و قارچ.

افزایش وزن و چاقی

با توجه به اینکه در زندگی حال حاضر اکثر مشاغل دارای حداقل فعالیت بدنی بوده وبیشتر زمان خود را پشت میز ها در حال مطالعه یا کار با کامپیوتر می باشند لذا قسمت اعظم کالری دریافتی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود و باعث عارضه چاقی می شود که با قرار دادن زمانی از روز برای ورزش از جمله پیمودن مسافتی از منزل تا محیط کار را به صورت پیاده روی سریع و رفتن به پارک به  صورت خانوادگی و انجام ورزش دسته جمعی در ساعات مشخص قبل از خواب، می توانید در ضمن بودن در کنار خانواده و انجام تفریح به تندرستی خود نیز کمک کنید.

استفاده چند باره از روغن سرخ کردنی و افزایش احتمال سرطان زا شدن آنها

شما می توانیید به آسانی با تهیه آنها در منزل از سالم بودن روغن مصرفی اطمینان حاصل کنید.

 تمایل به استفاده از انواع سس ها و نوشابه در هنگام صرف غذا

سس ها به خودی خود مضر نیستند و از جمله علت هایی که مصرف آنها توصیه نمی شود وجود نگهدارنده و نمک در برخی از سس های کچاب و همچنین میزان چربی بالای سس های سفید می باشد که برای پرهیز از آنها می توانید به آسانی با صرف حداقل مواد آنها را در منازل تهیه کنید و به صورت تازه مصرف نمایید، همچنین می دانیم که برخی نوشدنی ها مانند دلستر و یا دوغ اثرات سوء کمتری دارند و با تغییر ذائقه و یا کم کردن میزان نوشابه مصرفی می توانیم از این ضرر نیز در امان باشیم.

 با تمرین تغذیه سالم، کمیت و کیفیت زندگی خود را افزایش دهیم.

 

محصولات غذایی 202

طراحی و برنامه نویسی وب سایت : دانش رایان رسانه dr2

دفتر مرکزی :

تهران٬ بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان 22بهمن، خیابان نیک زارع، خیابان خانبابایی شرقی، پلاک 2
تلفن: 09-44892106 021
فکس : 44892116 021

ایمیل : info@202.ir

تنظیمات قالب

رنگ

برای مشاهده ی حالت های رنگی قالب کلبه برروی رنگ مورد نظر کلیک نمایید.
Green Blue Brown Yellow

بدنه قالب

رنگ پس زمینه
کد رنگ
سبک طرح بندی برای تصاویر پس زمینه: جعبه
سبک های طرح بندی
انتخاب منو
فونت گوگل
سایز فونت بدنه
نوع فونت بدنه