محدوده طبقه بندی فرآورده های گوشتی در دنیا به سبب کثرت انواع تولیدات آن دارای دامنه گسترده ای است . منتهی به طور کلی فرآورده های گوشتی عمل آمده را می توان به دو گروه اصلی فرآورده های خرد شده و خرد نشده تقسیم بندی نمود . فرآورده های گوشتی خرد شده محصولاتی است که صرفا فرآیند عمل آوری بر روی گوشت انجام گردیده است . این فرآیندها شامل نمک سود دادن ، دود دادن و اختلاط با انواع مواد عمل آوردنده می باشد. در فرآورده های گوشتی خردشده گوشت به عنوان یکی از اجزاء تشکیل دهنده محصول نهایی می باشد ودر فرمولاسیون آنها از انواع مواد پرکننده ، اتصال دهنده وطعم دهنده نیز استفاده می شود . سوسیس و کالباس جزء این گروه از فرآورده های گوشتی است. مبانی طبقه بندی انواع مختلف سوسیس و کالباس اغلب شکل ظاهری عملیاتی که بر روی محصول انجام شده و نهایتا فرمولاسیون آنها می باشد . بطور مثال از لحاظ اختلاف بعضی از عملیات فرآیند تولید شش نوع سوسیس و کالباس وجود داشته که بشرح زیر می باشد :

1- کالباس و سوسیس پخته و دود داده شده

2- کالباس وسوسیس پخته نشده ولی دود داده شده

3- کالباس پخته شده

4- کالباس خشک

5- کالباس و سوسیس منجمد شده

6- کالباس و سوسیس تازه

البته در ایران اغلب سوسیس و کالباسها از نوع پخته شده می باشد. از لحاظ تنوع فرمولاسیون نیز انواع مختلف سوسیس و کالباس لیونر ، مارتادلا ، سوسیس آلمانی ، بلغاری ، لیونر ، خشک و ...وجود دارد .

سوسیس وکالباس از جمله محصولاتی است که در الگوی غذایی مردم ایران فاقد جایگاه مصرف مناسبی می باشد . منتهی با توجه به توسعه شهر نشینی و افزایش مصرف غذاهای آماده بواسطه ضرورت زندگی شهری ، این قبیل محصولات بتدریج جایگاه مصرفی خودرا در محیط های شهری پیدا نموده اند. علاوه بر موارد فوق بدلیل کمبود و گرانی مواد پروتئینی دیگر همچون گوشتهای سفید و قرمز و قیمت پایین تر و سهولت طبخ و طعم مطبوع تر سوسیس و کالباس ، این محصولات در برنامه غذایی بعضی از مردم نیز وارد شده است. بطور کلی بنابر ادله ارائه شده محصولات سوسیس و کالباس در جامعه شهری بعنوان رقیبی برای انواع مختلف گوشتهای سفید و قرمز و فرآورده های آنها نظیر کنسرو ماهی ، سوسیس ماهی ، همبرگر و ... مطرح می باشد .

  میزان مصرف هر یک از فرآورده های فوق الذکر به عوامل متعددی نظیر قیمت ، طعم و مزه ، نحوه عرضه ، جایگاه آن در فرهنگ و الگوی مصرفی بستگی دارد .

  محدوده طبقه بندی فرآورده های گوشتی در دنیا به سبب کثرت انواع تولیدات آن دارای دامنه گسترده ای است . منتهی به طور کلی فرآورده های گوشتی عمل آمده را می توان به دو گروه اصلی فرآورده های خرد شده و خرد نشده تقسیم بندی نمود . فرآورده های گوشتی خرد شده محصولاتی است که صرفا فرآیند عمل آوری بر روی گوشت انجام گردیده است . این فرآیندها شامل نمک سود دادن ، دود دادن و اختلاط با انواع مواد عمل آوردنده می باشد. در فرآورده های گوشتی خردشده گوشت به عنوان یکی از اجزاء تشکیل دهنده محصول نهایی می باشد ودر فرمولاسیون آنها از انواع مواد پرکننده ، اتصال دهنده وطعم دهنده نیز استفاده می شود . سوسیس و کالباس جزء این گروه از فرآورده های گوشتی است. مبانی طبقه بندی انواع مختلف سوسیس و کالباس اغلب شکل ظاهری عملیاتی که بر روی محصول انجام شده و نهایتا فرمولاسیون آنها می باشد . بطور مثال از لحاظ اختلاف بعضی از عملیات فرآیند تولید شش نوع سوسیس و کالباس وجود داشته که بشرح زیر می باشد :

1- کالباس و سوسیس پخته و دود داده شده

2- کالباس وسوسیس پخته نشده ولی دود داده شده

3- کالباس پخته شده

4- کالباس خشک

5- کالباس و سوسیس منجمد شده

6- کالباس و سوسیس تازه

البته در ایران اغلب سوسیس و کالباسها از نوع پخته شده می باشد. از لحاظ تنوع فرمولاسیون نیز انواع مختلف سوسیس و کالباس لیونر ، مارتادلا ، سوسیس آلمانی ، بلغاری ، لیونر ، خشک و ...وجود دارد .

سوسیس وکالباس از جمله محصولاتی است که در الگوی غذایی مردم ایران فاقد جایگاه مصرف مناسبی می باشد . منتهی با توجه به توسعه شهر نشینی و افزایش مصرف غذاهای آماده بواسطه ضرورت زندگی شهری ، این قبیل محصولات بتدریج جایگاه مصرفی خودرا در محیط های شهری پیدا نموده اند. علاوه بر موارد فوق بدلیل کمبود و گرانی مواد پروتئینی دیگر همچون گوشتهای سفید و قرمز و قیمت پایین تر و سهولت طبخ و طعم مطبوع تر سوسیس و کالباس ، این محصولات در برنامه غذایی بعضی از مردم نیز وارد شده است. بطور کلی بنابر ادله ارائه شده محصولات سوسیس و کالباس در جامعه شهری بعنوان رقیبی برای انواع مختلف گوشتهای سفید و قرمز و فرآورده های آنها نظیر کنسرو ماهی ، سوسیس ماهی ، همبرگر و ... مطرح می باشد .

  میزان مصرف هر یک از فرآورده های فوق الذکر به عوامل متعددی نظیر قیمت ، طعم و مزه ، نحوه عرضه ، جایگاه آن در فرهنگ و الگوی مصرفی بستگی دارد .

محصولات غذایی 202

طراحی و برنامه نویسی وب سایت : دانش رایان رسانه dr2

دفتر مرکزی :

تهران٬ بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان 22بهمن، خیابان نیک زارع، خیابان خانبابایی شرقی، پلاک 2
تلفن: 09-44892106 021
فکس : 44892116 021

ایمیل : info@202.ir

تنظیمات قالب

رنگ

برای مشاهده ی حالت های رنگی قالب کلبه برروی رنگ مورد نظر کلیک نمایید.
Green Blue Brown Yellow

بدنه قالب

رنگ پس زمینه
کد رنگ
سبک طرح بندی برای تصاویر پس زمینه: جعبه
سبک های طرح بندی
انتخاب منو
فونت گوگل
سایز فونت بدنه
نوع فونت بدنه